Scopul general al funcţiei:
- Promovarea și dezvoltarea sistemului de biblioteci, muzee și patrimoniu la nivel raional și național.
Sarcinile de bază:
- Fundamentarea şi instruirea autorităţilor publice locale în vederea programării cheltuielilor necesare pentru completarea şi valorificarea colecţiilor de bibliotecă, lucrărilor de evidenţă, cercetare, conservare, restaurarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural.
- Dirijarea activităților bibliotecilor şi muzeelor.
- Identificarea şi expertizarea bunurilor culturale mobile şi imobile deţinute de persoane fizice şi juridice şi înaintarea propunerilor Ministerului Culturii de înscriere a acestora în Registrul monumentelor istorice ocrotite de Stat.
- Elaborarea programului de activitate al direcției ce ţine de domeniul biblioteci, muzee și patrimoniu.
- Coordonarea activităţilor de perfecţionare şi instruire a specialiştilor din raion.
- Realizarea obiectivelor stipulate în Planul de acţiuni a Strategiei de dezvoltare culturală a raionului.
- Elaborarea programului de activitate și cheltuielile necesare pentru cercetarea, restaurarea și punerea în valoare a patrimoniului turistic, cultural și conlucrarea cu autoritățile publice.
Condiţii de participare la concurs:
Condiţii de bază:
a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
g1) în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerinţe specifice:
Studii: Superioare, de licenţă, în domeniile: Biblioteconomie, Pedagogie (istorie și/sau limba română), Culturologie, Turism.
Vechime în domeniu: 6 luni experiență profesională în domeniu;
Cunoştinţe:
Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
Cunoaşterea modului de funcţionare a autorităţilor publice;
Abilități de cunoaștere a calculatorului;
Cunoaşterea cel puţin a unei limbi de circulaţie internaţională: citit/scris/vorbit; Cunoaşterea limbii ruse : citit/scris/vorbit/.
Abilităţi:
Lucrul în echipă, elaborarea documentelor, instruirea continuă, mobilizare în activitate, soluţionarea problemelor, comunicare eficientă.
Atitudini/Comportamente:
Respect faţă de oameni; incoruptibilitate, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, punctualitate, profesionalism, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
Persoanele interesate pot depune dosarul pentru concurs personal/prin poştă/prin e-mail. Dosarul urmează să conţină:
Cazierul judiciar și documentele ce atestă prestarea voluntariatului pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Notă: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, veridicitatea documentelor se verifică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs. Vor fi examinate doar dosarele complete
Bibliografia concursului:
Acte normative în domeniul serviciului public
- Legea nr. 158 –XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11.03.2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea nr. 25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
- Legea nr. 436 din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală;
Acte normative în domeniul specialitate:
- Legea cu privire la biblioteci nr.160 din 20.07.2017;
- Legea muzeelor nr.262 din 07.12.2017;
- Legea nr. 352 din 24.11.2006 cu privire la organizarea şi desfăşurarea activităţii
turistice în Republica Moldova;
Surse de informare:
Actele necesare pentru participare la concurs pot fi depuse pînă la data de: 24.06.2024 ora 17.00.
Contacte: tel: (0263)24640;
E-mail: sectiaculturaleova@gmail.com
Adresa poștală: or. Leova str. Independenței, 5
Persoană de contact: Samoilenco Tatiana
Parlamentul Republicii Moldova
http://parlament.md/
http://gov.md/
Președinția Republicii Moldova
http://www.presedinte.md/
http://cancelaria.gov.md/
http://date.gov.md/
Centrul de Guvernare Electronică
http://egov.md/ro
Registrul de Stat al Actelor Locale
http://actel